Jaga Kesihatan untuk kekal cantik




1. PERBANYAKAN MENGAMBIL AIR PUTIH
Pengambilan air putih dapat membuat tubuh anda menjadi sihat, ini kerana tubuh kita sangat memerlukan banyak cecair dan apabila kita kekurangan maka tubuh kita akan mengalami dehidrasi. Air putih juga mampu membuat tubuh anda menjadi lebih sihat dan juga kulit anda menjadi cerah, sihat dan lembap. Jika anda menginginkan tubuh yang sihat serta kulit cerah, mengikut saranan doctor, kita perlu mengambil air sebanyak 2 liter dalam sehari.

 2. PENGAMBILAN SAYUR-SAYURAN DAN BUAH-BUAHAN SEGAR
Sayur-sayuran dan buah-buahan segar boleh memberikan beberapa vitamin yang diperlukan oleh tubuh kita seterusnya menjadikankita menjadi sihat dan kulit akan menjadi lebih segar dan cerah. Anda boleh mengambil sayur-sayuran hijau seperti bayam, sawi dan sayur-sayuran hijau lain. Buah-buahan juga sangat bagus untuk menjadi pemankin kepda pencerahan kulit seperti epal, Evecado, betik dan sebagainya.

3. REHAT YANG CUKUP
Luangkan sedikit masa anda untuk berehat dan hanya tidur selama 8 jam setiap hari. Rehat yang cukup akan memberikan seluruh organ anda berehat kecuali jantung kita. Istirehat membantu untuk merilexkan tubuh kita sehingga tidak stres dan mengakibatkan timbulnya jenis jenis penyakit

4. UBAH CARA HIDUP

Jika anda ingin sihat tentu saja anda harus menjaga pola hidup anda, lakukan hal hal kecil yang mengarah kepada kesihatan tubuh kita seperti mandi 2 kali dalam sehari, sentiasa menjaga kepbersihan persekitaran rumah atau tempat kita bekerja.
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment