Cara nak menjadi Jutawan

 

Sila beritahu anak-anak anda bahawa dunia ini berubah setiap hari dan tiada siapa yang akan menunggu untuk anda pada masa lalu.
.
Apabila lighter dicipta, mancis perlahan-lahan hilang. Apabila kalkulator diciptakan, sempoa perlahan-lahan hilang. Apabila kamera digital direka, pasaran filem negatif tidak lagi wujud. Apabila jualan langsung pasaran (on9) / jualan berasaskan internet timbul, pemasaran tradisional merosot. Apabila telefon pintar dengan 4G (akses internet wayarles) telah diperkenalkan kepada dunia, anda tidak lagi perlu untuk menghidupkan komputer anda di rumah. Apabila WeChat dan WhatsApp (mudah alih teks / suara / pesanan video) dibangunkan, mesej teks tradisional tidak lagi sepopular sebelum ini.

.
Maka kita tidak boleh menyalahkan "Siapa yang mengambil alih siapa dalam perniagaan." Ia hanya kerana orang lebih pantas yang dapat menyesuaikan diri dengan idea-idea baru dan perubahan dalam dunia.
.
.
Seseorang meminta Jack Ma memberitahu, "Apa rahsia anda untuk berjaya?" Dia berkata, "Benar-benar mudah ... yang saya lakukan (tindakan) semasa anda hanya menonton."
.
.
Sila perlu ingat bahawa dunia sentiasa berubah setiap hari. Jika anda tidak berubah, anda akan ketinggalan. Anda akan dapat apa yang anda bertindak dengan masa anda.
.
.
Jika anda menghabiskan masa untuk minum, anda boleh menjadi seorang penagih alkohol. Jika anda menghabiskan masa untuk membuat complaining je, anda boleh menjadi yang suka mencela . Jika anda menghabiskan masa untuk mencantikkan diri anda, anda boleh menjadi gadis cantik / lelaki kacak. Jika anda menghabiskan masa untuk kekal sihat, anda boleh menikmati kehidupan yang baik yang sihat. Jika anda menghabiskan masa untuk menjadi cerewet, anda akan menjadi orang yang “ menyusahkan “ . Jika anda menghabiskan masa untuk belajar, anda boleh mendapatkan kebijaksanaan. Jika anda menghabiskan masa dengan keluarga anda, anda boleh memupuk hubungan mesra dan kasih sayang dengan orang yang anda sayangi.
.
.
Sampaikan mesej ini kepada mereka yang anda yang ambil berat!
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment