Motivasi : Kunci dalam memahami kuasa fokus


1. FOKUS tidak datang secara semulajadi .
Anda perlu membangunkan tabiat yang memberi tumpuan kerana kita hidup dalam budaya yang dengan pilihan hampir tidak terhingga dan peluang dan kerana itu , kebanyakan orang mendapati diri mereka ditarik dalam berpuluh-puluh arah. Penyelesaian kepada keadaan yang adalah untuk menjadi fokus. Undang-undang pertama kejayaan pada hari ini, apabila begitu banyak perkara-perkara yang mendesak untuk perhatian , kini menumpukan - bengkok semua tenaga untuk satu ketika, dan pergi terus ke titik itu , mencari tidak ke kanan atau ke kiri . Jadikan ia satu tabiat untuk memberi tumpuan . Dan sentiasa ingat ia hanya mengambil masa 21 hari untuk membangunkan tabiat baru.

2. Memberi tenaga kepada ANDA.
Jika anda berhasrat untuk mencapai sesuatu , anda perlu tahu apa sasaran anda. Itu betul walaupun ia datang kepada pembangunan peribadi. Jika anda tidak mempunyai fokus, anda akan di seluruh tempat . Cuba segala-galanya seperti cuba tiada apa yang akan menghisap kehidupan daripada anda . Ia akan sap anda tenaga dan peluang baru. Dan apa sahaja momentum anda telah pergi untuk anda akan berkurangan. Sebaliknya Focus memberikan anda tenaga.

3. LIFTS YOU.
The world stands aside to let anyone pass who knows where he or she is going. In the midst of mediocrity, just knowing what you want to do and then making an effort to pursue it distinguishes you from everybody else. Focus always has an Impact. Just by striving to become better than you are, you become elevated – Even if you don’t accomplish what you desire, and even if others don’t step aside for you. You can’t shoot for the stars and remain unaffected by the effort.

4. MESTI dikekalkan.
Orang ramai tidak secara semula jadi kekal fokus . Sama seperti cahaya semula jadi kehilangan fokus dan mendapatkan disebarkan, begitu juga perhatian seseorang. Ia memerlukan banyak usaha, tetapi ganjaran adalah penting. Dewan kemasyhuran pemain besbol Hank Aaron mengatakan "Saya rasa apa yang memisahkan superstar dari ballplayer Purata bahawa dia menumpukan hanya sedikit lagi"
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment