Gagal Positif


8 Sebab Mengapa Anda Perlu Gagal Positif (mungkin) dalam Perniagaan Keusahawanan In The Wind Kuntarto 24 Februari 2015

gagal_cuba_lagi
Kita tidak boleh belajar untuk berjalan tanpa jatuh, bukan? Tetapi setiap kali anda jatuh, maka anda mengambil, debu punggung anda dan cuba untuk berjalan semula - itulah apa yang orang berjaya lakukan!

Zig Ziglar berkata, "Kegagalan adalah satu peristiwa, bukan orang yang," kegagalan adalah acara, tidak seseorang.

Tiada apa yang salah dengan anda. Jika anda telah gagal, ia hanya petunjuk bahawa pendekatan anda adalah salah dan anda boleh melakukan yang lebih baik pada masa akan datang.
Jika anda takut untuk gagal, maka anda tidak akan mendapat inspirasi positif yang akan memberi motivasi kepada anda untuk berjaya dalam hidup.

Mari kita lihat beberapa sebab kegagalan adalah satu perkara yang baik:

1. Anda Akan Menganalisis potensi sebenar anda
Anda tidak pernah tahu apa yang anda benar-benar mampu melainkan anda gagal. Apabila anda gagal untuk mencapai matlamat anda, anda akan berusaha lebih mendapat apa yang anda mahu.
Dan ini akan membuat anda melihat apa yang anda benar-benar boleh lakukan dan bagaimana anda boleh memaksimumkan potensi sebenar anda.
Apabila anda gagal, maka sesungguhnya ia membantu anda mencari kesilapan anda. Anda hanya perlu mengambil pendekatan yang betul untuk melihat kesilapan anda dan melakukan yang terbaik untuk mengelakkan kesilapan pada masa akan datang.
Yang sentiasa pemenang lakukan!

2. Anda Akan Belajar Cari Alternatif
Kegagalan memberikan anda peluang untuk mewujudkan cara-cara alternatif untuk sampai ke destinasi anda. Kita hanya perlu penglihatan yang tepat dan pemikiran positif.
Kegagalan anda mengalami ia memberitahu anda bahawa anda telah mengikuti jalan yang salah dan strategi anda adalah cacat. Belajar dari kegagalan adalah cara terbaik untuk meluaskan perspektif anda. Kita belajar untuk melihat sesuatu dari sudut positif pandangan dan lebih baik, dan ini akan membuat anda belajar untuk tidak mengulangi kesilapan anda.

3. Anda Akan Dapatkan Another Chance For Success
Orang yang berputus asa selepas gagal secara automatik "hilang" dan cenderung untuk menjadi takut untuk memulakan. Kegagalan boleh mengajar anda bagaimana untuk memilih yang terbaik dan adil bahawa kamu mengikuti untuk mendapatkan apa yang anda mahu.

Tambah, sekali anda gagal maka anda lebih baik tahu apa kesilapan untuk mengelakkan, dan ia menyediakan manfaat tambahan untuk anda.

4. Anda Akan Belajar Dan Berkembang
Kita tidak boleh belajar dan berkembang tanpa kesalahan - kerana kita adalah manusia. A pembelajaran burung untuk terbang selepas jatuh satu juta kali - tetapi tidak pernah berputus asa.
Dan itulah contoh yang baik dan kita semua perlu ikut. Kegagalan tidak bermakna anda akan gagal setiap kali.

Ini adalah cara terbaik untuk menerokai kebolehan anda dan belajar untuk membuat perkara yang lebih baik lagi.

5. Anda Akan Belajar Mencari "Siapa Kawan Benar Anda"
Kegagalan akan memberitahu kita yang rakan-rakan kami adalah benar; rakan-rakan yang membuat kita kecewa apabila kita gagal dan perlu dilayan. Hanya rakan-rakan anda yang sebenar yang akan memberi motivasi kepada anda dan membuat anda berasa lebih baik.

Pada dasarnya, jika seorang kawan anda untuk memberi motivasi kepada anda dan membantu anda apabila anda memerlukannya, maka dia adalah rakan; seseorang yang boleh dipercayai apabila kita berada dalam kesusahan.

6. Anda akan menjauhi Keangkuhan
Kejayaan sering membuat orang bangga dan sombong. Tetapi kegagalan untuk tahu bagaimana rasanya apabila usaha anda berakhir dengan sia-sia dan anda tidak akan berjaya.
Kita tahu bagaimana untuk kritikan dan maklum balas negatif daripada orang boleh skru anda. Kegagalan mengajar anda untuk menjadi rendah hati walaupun selepas mendapat semua kejayaan di dunia.

7. Anda Akan Cari Passion Anda
Untuk berjaya, anda perlu tahu semangat apa yang anda? Kegagalan boleh membantu anda menganalisis kebolehan dan minat anda.
Setiap orang mempunyai / kekuatann dan kelemahan, dan kegagalan boleh membantu anda memahami siapa anda dan apa yang anda mahu lakukan dalam kehidupan!

8. Anda akan mencari arah yang betul!
Anda memerlukan sesuatu untuk mendorong anda dan memberi motivasi kepada anda untuk membuat persembahan yang terbaik, dan kegagalan benar-benar boleh melakukannya.
Kuncinya adalah untuk belajar daripada kesilapan anda. Tiada siapa yang berasa malu mengenai kegagalan itu. Semua orang telah gagal, ia adalah sebahagian daripada berkembang dan pembelajaran. Tetapi mereka gagal untuk meneroka dan belajar lebih daripada yang lain.
Semua penemuan yang besar adalah hasil daripada beberapa siri percubaan gagal. teori Einstein relativiti tidak mencapai pada perjalanan pertama.

Sejarah adalah penuh dengan cerita-cerita kejayaan yang luar biasa mereka yang gagal tetapi mereka tidak pernah berputus asa! Jangan biarkan kegagalan anda membawa anda ke bawah, tetapi membuat kegagalan sebagai satu kejayaan utama.

Sentiasa ada sesuatu yang anda boleh belajar daripada kesilapan anda. Jangan buang masa anda hanya menangis kegagalan. Anda hanya perlu belajar untuk pulih dengan cepat dari kegagalan anda dan cuba lagi.

Anda pasti akan berjaya!
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment